En conduir la moto ets conscient de la importància que té el pes que transportes. Aquest entre altres aspectes són importants en el moment de fer la selecció d'un nou tub d'escapament. Per aquest motiu és molt important conèixer els avantatges i els desavantatges dels diferents tubs d'escapament que hi ha al mercat. Un motor de combustió interna no és capaç de cremar totalment el combustible. A més combustible sense cremar, més generació de substàncies nocives expulsades als gasos d'escapament cap a l'atmosfera. El diòxid de carboni és, tot i no ser un gas tòxic, el causant més gran del efecte hivernacle i és un dels gasos que elimina la moto en estar en funcionament. Des de Fast Bikes volem explicar-te tot el que has de saber sobre el tub d'escapament de la teva moto ia més dir-te que pots consultar amb els nostres professionals qualsevol dubte que tinguis.
Tipus de tub d'escapament per a la moto
Pel que fa al material amb què estiguin fabricats trobem 4 tipus d'escapament al mercat:
✓ Acer inoxidable: Els tubs d'escapament d'acer inoxidable són els més barats, a Fast Bikes tenim excel·lents ofertes per oferir-te. El preu i la gran resistència als cops en són els avantatges. Entre els seus punts negatius trobem que són pesats i que no són gaire eficients en dissipar la calor.
✓ Alumini: Els tubs d'escapament d'alumini són molt més lleugers que els d'acer ia més dissipen de manera més efectiva la calor. Són molt resistents a la corrosió ia més tenen un aspecte brillant que farà que semblin nous durant molt de temps. El gran desavantatge és que són fràgils, es marquen fàcilment.
✓ Carboni: Els tubs d'escapament de fibres de carboni són molt lleugers i tenen una bona dissipació de la calor. Els seus punts febles són el preu i que tenen una baixa resistència als cops.
✓ Titani: L'únic desavantatge del tub d'escapament de titani és el preu. Si deixem de banda el tema econòmic tots són punts a favor: lleugeresa, resistència i eficiència quant a la dissipació de la calor.
Instal·lació i funcionament del tub d'escapament
El funcionament del tub d'escapament és senzill: el col·lector recull els gasos a les vàlvules de sortida dels cilindres del motor i els condueix cap al catalitzador, que és l'encarregat de reduir contaminants. D'allà els gasos d'escapament es dirigeixen al silenciador que redueix la intensitat i la freqüència del so, en passar per un traçat laberíntic, per després ser alliberats a l'atmosfera.
Depenent del tipus de connexió, els tubs d'escapament poden ser BOLT-ON o SLIP-ON. Els primers són els que s'uneixen directament al col·lector, mitjançant femelles i cargols però prescindeixen de qualsevol peça que intermedii entre el col·lector i el tub d'escapament. Els SLIP-ON són els que utilitzen un petit colze per fer la connexió. Però més enllà del material o del tipus de connexió, és molt important que el tub d'escapament compleixi les normatives vigents. Has d'estar segur que està homologat, és el primer aspecte que cal verificar.
Conèixer el funcionament de les parts de la moto t'ajudarà a decidir de manera menys arriscada i intuïtiva. A més no oblidis que els nostres professionals estan per ajudar-te en allò que necessitis. Pots apropar-te a qualsevol dels dos tallers de Fast Bikes a Barcelona, t'esperem sense cita prèvia!