Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.

Tallers de MOTOS en Barcelona | Sense cita previa

Idioma: ES CA

Tipus de pneumàtics segons ús

Escollir el pneumàtic adequat per al teu tipus de moto o l'ús que li donis és fonamental per assegurar l'adherència i estar del costat de la seguretat. Els pneumàtics es classifiquen depenent del seu ús, duresa, composició i estructura. Des de Fast Bikes volem compartir amb tu aquesta informació perquè puguis triar dins la gran oferta de mercat que existeix, tenint dades suficients en consideració. A més, et recordem que els nostres professionals estan a la teva disposició pel que necessitis a qualsevol dels nostres dos tallers a Barcelona.


#1 Pneumàtics off road:

Són els pneumàtics utilitzats en motos d'endur, trial i motocross. Estan pensats per treballar a baixes pressions. Presenten tacs molt marcats per oferir subjecció en terrenys molt tous. No són aptes per utilitzar asfalt ja que l'adherència seria mínima i es degradarien ràpidament.


#2 Pneumàtics slicks:

Aquests pneumàtics són completament llisos i són d'ús exclusiu a competició. Estan preparats per assolir altes temperatures, funcionar a baixes pressions i resistir grans esforços. Estan compostos per goma tova i tenen una excel·lent adherència, optimitzant la força lateral generada a la presa de corbes al circuit de carreres.


#3 Pneumàtics esportius

Molts d'aquests pneumàtics tenen una banda de rodament central de més duresa per augmentar la seva resistència a la carretera, mentre que els laterals són més tous per millorar l'adherència. La seva vida útil no és molt perllongada i no són efectius en dies de pluja pel fet que el dibuix és escàs.


#4 Pneumàtics trail

També anomenats mixtes, tenen un dibuix molt profund i un gran relleu que aconsegueix una excel·lent subjecció en asfalt i camins de terra. La seva vida útil és perllongada, ja que estan compostos per materials durs. Treballen a una temperatura relativament baixa i la seva principal característica és que el pneumàtic del darrere presenta dibuixos molt amples dividits en tacs per oferir una millor motricitat sobre sòls tous.


#5 Pneumàtics touring

També anomenats pneumàtics de carretera, són els pneumàtics que es recomanen per als trajectes urbans ja que la temperatura de funcionament és baixa. Tenen una gran adherència fins i tot si se'ls dóna un ús esportiu. Estan fabricats amb gomes dures de manera que tenen una prolongada vida útil. Recorda que el cautxú és un material perible i per tant perd les propietats amb el pas del temps. És important que tinguis al cap els punts clau per saber quan has de canviar els pneumàtics


#6 Pneumàtics scooter

Solen tenir un diàmetre més petit i estan dissenyats per tenir una llarga vida útil. Tenen un bon comportament sense assolir temperatures altes. Tenim ofertes a partir de €124.95 la parella!


#7 Pneumàtics específics

En aquest grup hi ha els pneumàtics d'hivern orientats a llocs on el fred és intens. Aquí podríem esmentar també els pneumàtics de claus que són d'ús exclusiu sobre gel i neu. A Barcelona no calen aquests tipus de pneumàtics.


Classificació de pneumàtics segons la duresa

Aquesta classificació és específica del material que compon cada pneumàtic. Els tous són els que s'utilitzen en competicions i estan dissenyats per agafar-se a terrenys tous. Posseeixen una gran elasticitat i com a conseqüència menor resistència a la fricció que es tradueix en un ràpid desgast. Els mitjans són els més comuns i tenen una bona relació adherència-desgast. Els durs són els que requereixen més temperatura per assolir les condicions de treball òptimes.


Tipus de pneumàtics segons la seva estructura

Aquesta classificació depèn de la tecnologia utilitzada per elaborar els pneumàtics. Actualment la majoria dels pneumàtics són radials, però fins a mitjans dels anys 50 els que s'utilitzaven eren els diagonals. Aquests últims es fabriquen alternant diferents capes de teixit que es creuen i alternant, en forma diagonal, atorgant una gran rigidesa, però tenint una estabilitat lateral que es pot considerar el punt feble d'aquests pneumàtics. Amb la tecnologia radial es disgreguen totalment les funcions del flanc i el rodolament dels pneumàtics. La carcassa del pneumàtic és fabricada amb una sèrie de capes de teixits de forma radial, que van d'un taló del pneumàtic a l'altre, de forma directa, de manera que forma un tub que és el que garanteix la forma. A la part superior hi ha una sèrie de teles, formades per cables metàl·lics, que s'entrecreuen. És així que el flanc guanya en lleugeresa i flexibilitat. Aquests pneumàtics s'escalfen menys, són més segurs i tenen una vida útil més gran.


Recordeu que a Fast Bikes sempre tenim preus increïbles en pneumàtics. T'esperem als nostres dos tallers de Barcelona, sense cita prèvia!

Horari tallers:

Dilluns a divendres:

9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h

Dissabtes:

9:00 - 13:00 h

Atenem sense cita prèvia