Els pneumàtics de les motos incideixen molt més en la seguretat que no pas en el cas dels cotxes. És important que tinguis una conducció segura i que no siguis propens a causar accidents que puguin involucrar altres persones. A més, tingueu en compte que les asseguradores, en cas d'accident, comprovaran l'estat dels pneumàtics, ja que és la vostra responsabilitat. Tampoc no has d'obviar el fet que el Reglament General de Vehicles estableix que la profunditat de les ranures principals de la banda de rodament ha de ser d'almenys 1.6mm. Evita multes! Des de Fast Bikes volem comptar-te els 5 punts clau per saber quan cal que canviïs els teus pneumàtics.
#1 Avalua l'estat del pneumàtic després d'una punxada
Algunes punxades poden reparar-se, sobretot si la mida és moderada i si s'ha produït a la banda de rodament. És diferent si la punxada es produeix en un flanc del pneumàtic o si s'esquincen les lones internes, com pot passar quan es clava una xapa o un vidre. En aquest cas segurament cal canviar-ho. No necessites córrer riscos innecessaris, a Fast Bikes et podem oferir pneumàtics nous a preus excel·lents. No deixis de consultar amb un professional.
#2 Quin és el límit del desgast dels pneumàtics de la teva moto?
Conèixer quin és el desgast que els pneumàtics de la teva moto tenen és fonamental. Heu de buscar la sigla TWI que és l'indicador del desgast de la petjada. Hi ha diversos indicadors al lateral del pneumàtic, els veuràs amb facilitat. En la mateixa línia on es troba aquesta sigla, has de mirar a l'interior de les ranures del dibuix, on trobaràs unes protuberàncies. Aquí és on has de mesurar la profunditat de les ranures i verificar que els teus pneumàtics no han esgotat el límit del desgast.
Si no ho veus clar, no dubtis a passar-te per Fast Bikes, els nostres professionals t'aconsellaran i podràs avaluar què és el millor per a la teva moto.
#3 Atenció al desgast irregular
En cas de notar que el desgast del dibuix dels pneumàtics és irregular has de fer una revisió. Les causes poden ser diverses: no portar la pressió adequada, l'estat anòmal de la suspensió o la necessitat de fer-ne un equilibrat. Amb el pas del temps, els pneumàtics poden provocar problemes en la suspensió o transmissió de la teva moto. Vine a veure'ns, farem la revisió de la teva moto ràpidament i sense cita prèvia.
#4 Controla els signes d'envelliment dels pneumàtics
Els pneumàtics envelleixen encara que no es facin servir o s'utilitzin poc. Si saps que no utilitzaràs la teva moto en un llarg període de temps, et recomanem que la col·loquis sobre uns tacs per evitar que els pneumàtics suportin el pes sense moviment.
Si fas servir la teva moto esporàdicament, et convé moure-la i fer que l'àrea de suport del pneumàtic variï. D'aquesta manera evites que els pneumàtics es quadrin, és a dir, que perdin la rodonesa perfecta, generant tremolors a l'hora de conduir.
Evita el contacte amb productes químics agressius per a la goma, com el lleixiu o l'amoníac. La llum solar directa i els canvis bruscs de temperatura també cal evitar. D'aquesta manera prolongaràs la vida útil dels pneumàtics.
És important recordar que la vida útil dels pneumàtics està compresa entre els 4 i els 6 anys. A partir d'allà el cautxú, que és un producte perible, en perd les propietats.
#5 Augment del lliscament
L'augment del lliscament a la carretera és sinònim que els teus pneumàtics estan perdent agafada. El control de la moto ha de ser completament teu, en el moment en què sents que la moto llisca has de ser conscient que ja no controles exactament la distància de frenada. Has de ser previngut, sobretot en dies de pluja. No oblidis verificar la pressió dels pneumàtics.
L'equip de Fast Bikes està a la teva disposició per a qualsevol consulta que vulguis fer. Escriu-nos, truca'ns o vine a veure'ns. T'esperem!