Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.

Tallers de MOTOS en Barcelona | Sense cita previa

Idioma: ES CA

El sistema de frenada de la teva moto és fonamental perquè et sentis segur al moment de conduir. La característica més important és la potència de frenada possible, això està vinculat directament a la distància de frenada que la teva moto ofereix. Has de tenir en compte que la teva frenada també depèn dels pneumàtics i la seva pressió, els amortidors i elements de suspensió, la superfície sobre la qual condueixes, la càrrega de la moto i la teva habilitat com a conductor. Des de Fast Bikes volem explicar-te quins aspectes has de vigilar quan frenes per estar sempre del costat de la seguretat i prevenir accidents.


Manteniment del sistema de frenada de la teva moto

Que els components del sistema de frenada estiguin en bon estat és fonamental perquè la resposta a la distància de frenada sigui la que necessites. Les pastilles i discos davanters són els que pateixen més desgast ja que són els encarregats de suportar el pes per inèrcia. El fregament és el que genera aquest desgast que es produeix primer a les pastilles ja que són més toves i després als discos.

Els frens del darrere solen ser més petits i el seu desgast és menor, per la qual cosa poden durar el doble que els davanters. Circular amb les pastilles de frens gastades pot generar que els discos es ratllin produint problemes d'acoblament i reduint la efectivitat de la frenada. Apareixeran també sorolls i vibracions a la parada que et faran notar l'existència d'un problema. L'ideal és no arribar a aquest punt; amb revisions periòdiques ho pots evitar. Consell: Heu de rodar les pastilles de frens noves, és a dir que heu de fer frenades suaus durant els primers quilòmetres. D'aquesta manera, la superfície de la pastilla s'acoblarà perfectament al disc.


Les altes temperatures que suporta el líquid de fre fan que sigui necessari canviar cada 2 o 3 anys. No obstant això, fer una revisió anual és imprescindible, ja que no has de circular amb el nivell per sota del mínim assenyalat al got. Això podria permetre l'ingrés d'aire al circuit perdent capacitat a la frenada. El motiu pel qual el nivell del líquid de fre disminueix és perquè els pistons de fre es van separant per adaptar-se al desgast del material de la pastilla, és a dir a la pèrdua de gruix. El líquid de fre és altament corrosiu i has d'utilitzar-ne un del tipus especificat pel fabricant. Normalment, el DOT que la teva moto necessita ve especificat a la tapa del propi dipòsit i si no el trobaràs al llibre de l'usuari. Us aconsellem que passis per Fast Bikes perquè els nostres professionals realitzin una revisió completa del sistema de frenada. No necessites cita prèvia!


Quina és la teva tècnica de frenar la moto?

Reduir marxes també és frenar. La velocitat es redueix gradualment i disminueix l'esforç sobre els frens. Tenir els pneumàtics de la teva moto en bon estat ajudaran a tenir una bona subjecció sobre el terreny i que controlis la moto amb facilitat.

Si us heu preguntat si és millor utilitzar el fre davanter o del darrere, la resposta és que l'ideal és usar tots dos alhora. El fre davanter és el que realment atura la moto però el darrere ajuda a estabilitzar la moto. La frenada ha de ser, sempre que sigui possible, suau i progressiva.

Frenar sobre sòl mullat implica necessitar més distància de frenada, per la qual cosa t'has d'anticipar i començar a frenar abans del que ho faries en sòl sec

Consell: Vigila els senyals pintats a la carretera. Les pintures que s'utilitzen tenen base d'oli i són especialment relliscoses. Evita frenar-hi, sobretot en dies de pluja.


El sistema de frenada té més components dels que ja hem esmentat, com la bomba de fre, les canalitzacions, fuetes i pinces. Si desconeixes el funcionament del sistema de frenada és aconsellable que el verifiquis amb un professional. És clar que poder frenar en la distància que necessites és vital quan es tracta de conducció. No t'arrisquis innecessàriament! Vine a veure'ns a Barcelona i deixa que t'assessorem.

Horari tallers:

Dilluns a divendres:

9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h

Dissabtes:

9:00 - 13:00 h

Atenem sense cita prèvia