L'oli compleix tasques fonamentals al motor: refrigera, neteja i protegeix. La revisió periòdica del nivell d'oli i el canvi segons les indicacions del fabricant, poden evitar avaries realment costoses. Hi ha factors externs que fan necessari el canvi d'oli amb més freqüència, ideal és visitar el teu taller de confiança. A més, has de tenir en compte que es recomana canviar el filtre cada cop que canviïs l'oli per evitar l'acumulació de residus que impedeixin l'òptima circulació del lubricant i permetre així que el filtratge segueixi sent efectiu.
Des de Fast Bikes volem explicar-te les conseqüències de no fer aquesta tasca simple i econòmica de manteniment de la teva moto.
#1 Desgast prematur
Com que no té la pel·lícula protectora que genera l'oli, les peces es desgasten més ràpidament i els residus d'aquest desgast són arrossegats amb la circulació del lubricant. És a dir que en no tenir el lubricant en bon estat estem escurçant la vida útil de peces més cares que un simple canvi d'oli, alhora que embrutem i fem que aquest perdi la propietat protectora. Normalment l'oli ha de canviar entre els 4.000 i 6.000km però mai no està de més la revisió d'un professional, si tens algun dubte. Pots passar per qualsevol dels nostres 2 tallers a Barcelona sense demanar cita prèvia.
#2 Gripar el motor
Aquesta és sens dubte una de les avaries més costoses a què et pots enfrontar amb la teva moto. Als motors de combustió les peces metàl·liques es freguen produint calor que acaba per dilatar-les. Si al desgast, la calor i la dilatació se li suma una lubricació insuficient, les peces es poden engarrotar i no permetre el moviment. L'oli protegeix les peces del frec entre si i refrigera, evitant la generació d'una calor excessiva. El canvi d'oli té un preu irrisori en comparació del cost d'enfrontar la gripat del motor. A Fast Bikes sempre tenim les millors ofertes en canvi d'oli.
#3 Trencament dels casquets de la biela
La biela transmet el moviment articulant el pistó i el cigonyal. Els casquets són una baula de la cadena de transformació del moviment alternatiu (pistó) en rotatiu (cigonyal). El trencament dels mateixos pot provocar-se a causa del desgast per escalfament generat pel gran esforç de fricció.
L'oli protegeix, una vegada més, els components amb una pel·lícula i actua com a aïllant de la calor que es produeix per fricció. Recorda que treballem amb la marca líder al món de la moto: Castrol. Als olis una bona marca és garantia de qualitat.
#4 Sorolls provocats per la manca de lubricació
La lubricació impedeix que el metall de les diferents peces del motor entrin en contacte. El fregament entre els diferents components metàl·lics genera sorolls en conduir. Quan l'oli és insuficient o es troba en mal estat, el fregament genera llimadura metàl·lica que quedarà a l'oli i anirà recorrent la resta del circuit. Aquests residus poden danyar altres peces i generar un desgast prematur, com dèiem al primer punt. Per això és tan important que tant l'oli com el filtre estiguin en bon estat. El filtre d'oli contindrà les impureses durant un temps però es pot tapar. Com més temps l'oli brut circuli pel motor, més mal generarà. Mira els preus i avalua si val la pena córrer el risc.
Si bé el canvi d'oli no és una tasca complicada ni costosa, és de vital importància per al funcionament correcte de la teva moto. A més, és una de les tasques de manteniment preventiu que pot evitar avaries realment cares. Recorda que sempre és millor prevenir i consultar amb un professional davant de qualsevol dubte que tinguis. T'esperem a qualsevol dels nostres dos tallers a Barcelona: C/Aribau 172 o C/Llacuna 108. No cal demanar cita prèvia!