Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i publicitat d'interès. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies.

Tallers de MOTOS en Barcelona | Sense cita previa

Idioma: ES CA

La calor afecta el rendiment de la teva moto i sobretot els pneumàtics. L'aire fred optimitza el funcionament dels motors de combustió, és a dir, que utilitza el combustible necessari i ni una mica més. Això a l'estiu canvia i hi haurà més consum de carburant que pot rondar un 15%. Et recomanem proveir els matins quan la temperatura és més baixa. La gasolina és un líquid que s'evapora fàcilment, a més temperatura més evaporació. Els pneumàtics són el nexe entre la moto i la carretera, motiu pel qual són de vital importància al moment de conduir i gaudir de la nostra moto. Les elevades temperatures que assoleix la calçada i el fregament dels pneumàtics no podem evitar-les, però sí que podem actuar amb precaució. Des de Fast Bikes volem donar-te alguns consells que contribuiran a fer que els teus pneumàtics no pateixin més del compte a l'estiu.


La pressió dels pneumàtics a l'estiu

Amb la calor, la pressió i el volum canvien. L'aire es dilata en escalfar-se i es contrau en refredar-se, aquestes variacions faran que els teus pneumàtics estiguin en millor o pitjor condicions de circulació depenent de l'època de l'any. Circular amb una pressió inferior provocarà que la resistència al moviment augmenti i, per tant, es consumeixi més gasolina. A més, augmentarà l'escalfament amb la consegüent disminució de la vida útil dels pneumàtics. Una pressió superior a la recomanada farà que el cautxú es torni més rígid i no absorbeixi les imperfeccions de la calçada, generant certa incomoditat en conduir. Una altra de les conseqüències és una disminució de l'adherència al terra i un desgast irregular de la banda de rodament.

Per aquestes raons el que és recomanat és sortir entre un 0,1 i 0,3 Bar menys que els que marca el fabricant ja que en rodar la pressió augmentarà. D'aquesta manera s'evita la sobrepressió, que facilitarà que la moto patini en perdre subjecció ja que la superfície de contacte entre el pneumàtic i la carretera disminueix. Això es tradueix en una menor superfície de frenada.

No oblideu que la pressió s'ha de mesurar en fred per obtenir la pressió real.

Recorda que sempre és convenient consultar tots els dubtes que tinguis amb professionals, estem a la teva disposició a qualsevol dels nostres dos tallers a Barcelona.


Manteniment dels pneumàtics

Cada punt del manteniment de la moto contribueix a fer que cada component duri més. En el cas dels pneumàtics, a més d'intentar allargar-ne la vida útil, compromet directament la seguretat. Comprovar el desgast dels pneumàtics és fonamental, per seguretat, per evitar multes i també per evitar punxades. Equilibrar els pneumàtics farà que les càrregues es reparteixin equilibradament i això permetrà girar sense problemes, evitar vibracions i aconseguir un desgast homogeni de la banda de rodament. Cada cop que canviïs els pneumàtics canvia les vàlvules, ja que són les encarregades de mantenir l'hermeticitat. Estan sotmeses a una gran pressió i és important que es trobin en bon estat perquè puguin mantenir la pressió desitjada als pneumàtics.

No cal que corris riscos innecessaris, davant de qualsevol dubte pots passar-te per Fast Bikes. Els nostres professionals t'assessoraran en allò que necessitis. A més, tenim les millors ofertes en pneumàtics a la teva disposició. T'esperem!

Horari tallers:

Dilluns a divendres:

9:00 - 13:30, 15:30 - 19:00 h

Dissabtes:

9:00 - 13:00 h

Atenem sense cita prèvia